T11 & T12
Land van herkomst:
|
|
Tsjechïe
|
Ontwerper:
|
|
Hans Ledwinka
|
Productie jaren:
|
Rok výroby
|
T11 1923-1926, T12 1926 - 1924
|
Productieaantal:
|
Pocet vyrobenych kusu
|
T11 3540, T12: 7525
|
Motor:
|
|
Viertakt Boxermotor
|
|
|
|
Koeling:
|
|
Luchtgekoeld, geforceerde koeling d.m.v. een ventilator
|
Cylinder aantal:
|
Pocet válcu
|
2 tegenoverliggende cilinders
|
Boring x Slag:
|
Vrtani x Zdvih
|
82 x 100 mm
|
Cilinderinhoud:
|
Obsah válcu
|
1056 cm3
|
|
|
|
Ontsteekmoment
|
Otevírání ventilu
|
8 graden n.b.d.p.
|
Ontsteekvolgorde:
|
Paradi zapalovani
|
1-2
|
Motor type:
|
Rozvod
|
OHV (kopklepmotoren)
|
Compressie:
|
Kompressní pomer
|
4.8:1
|
|
|
|
Carburateur:
|
Karburátor
|
Zenith 26 ABC, Solex 26, MV of Jikov 26 POV (upstream)
|
Kracht:
|
Max. výcon
|
9.5-10.2 kW bij 2800 omwentelingen/minuut (T11 12PK, T12 13-14PK)
|
Smering:
|
|
Drukomloopsmering m.b.v. een Friedmann pomp, via een externe olietank
|
|
|
|
Elektrisch
|
|
|
Dynamo:
|
|
6 V, 75 W, elektrische belichting Bosch RJA 75/6-900
|
Startmotor:
|
|
Bosch BGe elektrisch, 6 V/0.4
|
Ontsteking:
|
|
elektrische Magneetontsteking 6 V, Bosch BE2/FF2, Scintilla
|
Dashbord instrument:
|
|
Bosch Hr3, Scintilla
|
Bougies:
|
|
Bosch M105/l, Afstand: 0,4 mm
|
Accu:
|
|
6V 60Ah
|
|
|
|
Benzinetank inhoud
|
|
32 Liter
|
Verbruik:
|
|
Benzine: 9-10 l / 100 km, Olie: 0.25 l / 100 km
|
Olievulling:
|
|
5 liter
|
Wielen/velgen:
|
|
18””
|
Banden:
|
Rozmer pneumatik
|
T11: 710x90 T12: 4,00 x 18"
|
Aandrijving:
|
|
Achteras
|
Besturing:
|
|
mechanische “Schneck” besturing
|
Remmen:
|
|
Trommelremmen T11 op alleen achterwielen, T12 op vier wielen
|
Breedte voor:
|
|
1200 mm
|
Spoorbreedte achter
|
|
1200 mm
|
As afstand:
|
|
2646 mm
|
Afstand tot de bodem:
|
|
220 mm
|
|
|
1:4.8
|
Gewicht, inc. uitrustingen:
|
Váha vozu
|
T11: 680kg T12: 700-800 Kg
|
|
|
|
|
|
|
Versnellingsbak:
|
|
4+1
|
Koppeling:
|
|
mechanische vierschijven droge koppeling
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maximale snelheid:
|
Maximúlni ryclosé
|
70 km/uur
|
Elektrischschema:
Previous page: Tatra zomeronderhoud
Volgende pagina: T57